Kurs Max 10 deltagare fördelat på två instruktörer

Kursen riktar sig till alla klasser inom tävlingslydnaden, vilken nivå ni befinner er på spelar ingen roll då vi kommer jobba individanpassat med en hund i taget. Gruppen kommer att delas in i två olika nivåer med en grupp för de som jobbar grunder och inte kommit så långt i sin träning och en grupp för de som redan tävlat och kommit lite längre i träningen.Vi kommer att jobba med ett specifikt tema vid varje tillfälle, se nedan!

Det kommer vara ett kurstillfälle varje månad med ca 3-5 veckors mellanrum och de exakta kursdatumen kommer att meddelas ca 4-8 veckor innan planerat tillfälle. Du väljer om du vill anmäla till ett, flera eller alla tillfällen.

Anmälan och betalning ska vara oss tillhanda senast 10 dagar innan utsatt kursdatum. Kallelse med information om betalning kommer att skickas ut i samband med att vi fått din anmälan. Så snart du bekräftat att du vill ha din plats så är den din och din anmälan är därmed bindande.

Instruktör Camilla Grip och Anette Öhman
Läs presentation av Camilla här och Anette här.
Datum Ett datum varje månad mars-oktober, nytt datum kommer meddelas ca 4-8 veckor innan planerat kurstillfälle. Alla deltagare som vart med vid tidigare kurstillfälle kommer automatiskt få ett mail när vi lagt ut ett nytt datum.
Tillfälle 1: Fritt följ – Torsdag 16 mars
Tillfälle 2: Fjärr  – Tisdag 11 april
Tillfälle 3: Apportering  – Måndag 15 maj
Tillfälle 4: Vittring Juni – datum ej satt
Tillfälle 5: Inkallning Juli – datum ej satt
Tillfälle 6: Runda/sändande Augusti – datum ej satt
Tillfälle 7: Intagande av position (stå/sitt/ligg) September – datum ej satt
Tillfälle 8: Kvarmoment Oktober – datum ej satt
Tid Kl: 18:45-21:00
Kursavgift 225 kr/tillfälle + medlemskap
Medlemskap För dig som är medlem i en annan lokalklubb kostar delmedlemskap i Vallentuna brukshundklubb 170 kr.

Om du inte ännu är medlem i SBK tillkommer obligatoriskt medlemskap 550:- (Vallentuna BK 170 kr + SBK 380 kr) eller medlemskap i Sveriges hundungdom med Vallentuna Brukshundklubb som vald specialklubb.

Intresseanmälan

Anmäl dig till kursen på sidan här.
Sista anmälningsdag 2017-05-01 för tredje tillfället