Du visar för närvarande Föreläsning – att träna inför tävling

Föreläsning – att träna inför tävling

Hur gör jag för att ge mig själv och min hund bästa tänkbara förutsättningar för att lyckas på tävling? Att få pusselbitarna på rätt plats med uppvärmning, fysträning, träningstävlingar mm. är inte alltid så lätt.

Camilla Grip håller en föreläsning onsdag 29/8 kl. 19-21 om att träna inför tävling. Under den här föreläsningen pratar vi mer om vad vi som förare kan tänka på inför tävling för att ge oss själva och vår hund bästa förutsättningarna.

Föreläsningen är gratis för klubbens alla medlemmar och riktar sig till alla tävlingsgrenar, med lite mer drag åt tävlingslydnaden då det är den jag brinner lite extra för.

Vill du som tävlar lydnad få mer hjälp och fler verktyg att jobba med så finns det en tvådagars kurs att anmäla sig till. På den kursen kommer vi titta på helhetsträning, hur vi gör mellan moment och inför moment. Kursen hittar du här.

Anmälan till föreläsningen görs till via mejl här .