Hundkurs för juniorer 11-15 år

min 5/max 10 deltagare

Kursen kommer gå under vt-18, kursledare blir Madelene Arvidsson med flera gästspelande instruktörer.

Juniorer mellan 11-15 år kommer bli introducerade i hundsportens underbara värld.

Första 5 tillfällena är utan egna hundar, tanken är att bygga upp våra juniorer för en säker verksamhet. Dessa tillfällen kommer vi lära oss hur vi är bland andra tillsammans med våra hundar. Vi kommer få med oss trix hem att träna under dessa veckor. Vi kommer introducera grenarna, Lydnad, Rallylydnad, Agility & Special sök som ”prova på tillfällen”.

Kursen är utformad till 20 studietimmar á 45min.

Instruktör Madelene Arvidsson
Läs mer om Madelene här.
Datum Tisdag 6 mar Introduktion/ hundens uppbyggnad/ funktion
Tisdag 13 mar Hundens behov/ våra intressen
Tisdag 20 mar Vardagsaktivering/ inlärning, teori
Tisdag 27 mar Trix/ inlärning, teori
Tisdag 3 apr PÅSKLOV ingen kurs
Tisdag 10 apr Trix/ inlärning
Tisdag 17 apr med hund, vi är ute
Tisdag 24 apr med hund, vi är ute
Tisdag 1 maj Första Maj ingen kurs
Tisdag 8 maj med hund, vi är ute
Tisdag 15 maj med hund, vi är ute
Tisdag 22 maj med hund, avslutning.
Tid Kl. 17:30-19
Kursavgift 1 650 kr + medlemskap i VaBK för någon förälder
Medlemskap – för någon förälder Målet är Svensk Hundungdom på klubben, men i nuläget blir det föräldramedlemskap som kommer gälla.

Är din mamma eller pappa medlem i en annan lokalklubb kostar delmedlemskap i Vallentuna brukshundklubb 170 kr.

Om de inte ännu är medlem i SBK tillkommer obligatoriskt medlemskap 550:- (Vallentuna BK 170 kr + SBK 380 kr) eller om de blir medlem efter 2018-01-01 570 kr (Vallentuna BK 170 kr + SBK 400 kr)

Intresseanmälan  Gör din anmälan på sidan här.
Sista anmälningsdag 2018-02-05