Kurs 6-8 deltagare
Välkomna till valpkurs! Kursen vänder sig till valpar upp till 9 månader..

Vi arbetar med belöningsbaserad träning och lägger fokus på hur man skapar en bra relation och bra samarbete, vilket är grunden för ett trevligt och bra hundliv tillsammans.

Vi tränar grunderna för sitt, ligg, gå fint i koppel och inkallning, samt på att lära hunden att vara trygg och lugn i olika miljöer. Vi tittar på varje hundindivid individuellt för att lära känna dess personlighet och provar även på olika aktiviteter man kan göra med sin hund.

Vi varvar teori med praktik och vi kommer vara både inom- och utomhus. Hela familjen är välkommen, men det är en i taget som hanterar hunden.
Vi anpassar oss förstås efter hund och hundägare.

Målet med kursen är att ni ska få verktyg för framtiden för att få en glad och trygg hund som fungerar i vardagen – och att ni ska ha roligt tillsammans!
Instruktör Nette Carlestål
Läs presentation av Nette här.
Susann Engqvist
Läs presentation av Susann här.
Datum Måndag 2017-09-11
Måndag 2017-09-18
Måndag 2017-09-25
Måndag 2017-10-02
Måndag 2017-10-09
Tid Kl. 18:30-20:30
Kursavgift 1 000 kr + medlemskap.
Medlemskap För dig som är medlem i en annan lokalklubb kostar delmedlemskap i Vallentuna brukshundklubb 170 kr.

Om du inte ännu är medlem i SBK tillkommer obligatoriskt medlemskap 550:- (Vallentuna BK 170 kr + SBK 380 kr) eller medlemskap i Sveriges hundungdom med Vallentuna Brukshundklubb som vald specialklubb.

Intresseanmälan FULLTECKNAT
Sista anmälningsdag FULLTECKNAT