Välkommen till vår valpkurs för valpar av alla raser mellan 3-9 månader.

4-6 deltagare

Vi arbetar med belöningsbaserad träning och lägger fokus på hur man skapar en bra relation och ett gott samarbete, vilket är grunden för att få ett trevligt och bra hundliv tillsammans.

Vi tränar grunderna för sitt, ligg, gå fint i koppel och inkallning, samt på att lära hunden att vara lugn och trygg i olika miljöer. Vi tittar på varje hundindivid individuellt för att lära känna dess personlighet och provar även på några olika aktiviteter man kan göra med sin hund.

Teori varvas med praktik och vi kommer vara både inom- och utomhus. Hela familjen är välkommen, men det är en i taget som hanterar hunden.

Målet med kursen är att ni ska få verktyg för framtiden för att få en glad och trygg hund som fungerar i vardagen – och att ni ska roligt tillsammans.

Instruktör Nette Carlestål och Susann Engqvist
Läs mer om Nette här och Susann här.
Datum Måndag 2017-03-27
Måndag 2017-04-03
Måndag 2017-04-10
Måndag 2017-04-24
Måndag 2017-05-08
Tid Kl 19-21
Kursavgift 1 000 kr + medlemskap
Medlemskap För dig som är medlem i en annan lokalklubb kostar delmedlemskap i Vallentuna brukshundklubb 170 kr.

Om du inte ännu är medlem i SBK tillkommer obligatoriskt medlemskap 550:- (Vallentuna BK 170 kr + SBK 380 kr) eller medlemskap i Sveriges hundungdom med Vallentuna Brukshundklubb som vald specialklubb.

Intresseanmälan Fulltecknad
Sista anmälningsdag 2017-03-20