Bomkoden

Ansökan om bomkod

Du som är medlem i Vallentuna Brukshundklubb och vill erhålla bomkoden för att kunna köra in till parkeringen vid klubbstugan mejlar namn, adress, telefonnummer och medlemsnummer i SBK till sekreteraren.

Allmän info

Bommen delas med Modellflygklubben som också har möjlighet att öppna den för att köra in sina bilar. När sista person från respektive klubb åker ut genom bommen ska den stängas och låsas även om medlemmar från den andra klubben är kvar på fältet. Det är överenskommet så mellan klubbarna för att det ska vara lättare att bedöma om man ska låsa eller inte.

Ska du träna på egen hand utanför allmänna kurs- och mötestider bör du låsa eller åtminstone stänga bommen efter dig när du kört in för att undvika att obehöriga kör in på området. Då slipper du leta folk som åkt in och parkerat utan att veta att bommen kan komma att låsas.

Tänk på att aldrig lämna hänglåset med rätt kod utan efter att du låst upp bommen lås hänglåset igen genom att ändra koden till något helt annat.

Glöm inte heller att stänga bommen och låsa efter dig om du lämnar klubben sist.

Vi har haft flera inbrott och skadegörelse så viktigt att vi alla följer dessa regler.

Bruksanvisning

Efter att koden ställts in så behöver man trycka ihop låset för att bygeln ska öppna.

Tips: ta med en ficklampa eller lys med din mobil för att lättare se låskoden i mörkret.