Du visar för närvarande Valpkurs i maj/juni

Valpkurs i maj/juni

Warning: Undefined array key "image_style" in /data/3/1/317a6c37-0349-48d4-806d-33be59e181cc/vallentunabrukshundklubb.se/public_html/wp-content/plugins/tlp-team/app/Controllers/Frontend/Shortcode.php on line 216

Warning: Trying to access array offset on null in /data/3/1/317a6c37-0349-48d4-806d-33be59e181cc/vallentunabrukshundklubb.se/public_html/wp-content/plugins/tlp-team/app/Controllers/Frontend/Shortcode.php on line 216

Välkommen på Valpkurs

6-8 deltagare

Har du en valp just nu? Vill du lära dig hur man gör för att skapa en god kontakt med den nya familjemedlemmen?

Förkunskaper

Kursen kräver inga förkunskaper och vänder sig till dig med valp från 3 månader.

Hunden ska vara vaccinerad enligt SKK:S riktlinjer.

Kursbeskrivning

Teori varvas med praktiska övningar, varje ekipage utifrån sina grunder och förutsättningar/önskemål.

Vi kommer arbeta utifrån boken Bäst Var-Dag, med vikt på hantering, kontakt, gå fint vid sidan, passivitet och inkallning.

Dessutom med belöningstekniker och en inblick i relationsmodellen utifrån kurslitteraturen.

Kursen är på 6 gånger och börjar mån 11/5.

Kostnaden är 1 800 kr plus att du behöver vara medlem i VaBK om du inre redan är det.

Kläder efter väder – vi är ute i alla väder!

Instruktör

Madelene Arvidsson

SBK Instruktör Allmänlydnad

Har själv två Australian Shepherds & en Labrador som jag tränar med. Träningen för mig ska vara glädjefyllt och ge energi, det är för mig gemenskapen med hundarna och klubbkompisarna som gör att det tillbringas mycket tid på klubben.