Du visar för närvarande Minivandring 11 maj

Minivandring 11 maj

Häng med på en härlig Minivandring med hund!

Lördagen den 11 maj kl 11.00

Vi går Stora Slottsrundan på Bogesund och träffas på gästparkeringen längst upp vid vandrarhemmet på Per Brahes väg.

Vandringen är 9,5 km enligt gps, och 8,5 km enligt skyltning. Den bjuder bitvis på skimrande grönska, vandring längs vatten och man passerar fina badplatser. Det är både lövskog och barrskog och öppna partier.

Den anses generellt vara en medelsvår led. Både hund och förare behöver vara i god fysisk form då det är både kuperat, stenar och rötter och dessutom kan vara lerigt, på vissa partier. Däremellan fin stig.

Medtag matsäck, vatten till hunden, rejäla skor och ett glatt humör.

Räkna med att vandringen tar ca 3 timmar.

Anmälan

Medlem i Vallentuna Brukshundklubb deltar gratis, icke medlem 50 kr, swishas vid start.

Anmälan till Bie senast 8 maj.

VÄLKOMMEN önskar Bie!

PS. Vid alltför dåligt väder kan vandringen komma att ställas in. Ds

Bie Georgsson

Har varit aktiv inom ”hunderiet” i stort sett hela livet. Hållit på med allt från lydnad, rallylydnad, agility, drag och viltspår till utställning. Har idag två portugisiska vattenhundar.

Vägbeskrivning

Väg 274 mot Vaxholm. Ta höger mot Bogesund (Bogesundsleden) och fortsätt fram till Bogesunds slott, som ligger väl synligt längs med landsvägen. Strax före slottet ta vänster in på Per Brahes väg. Följ vägen så långt det går, upp till gästparkeringen. Kollektivt : Buss 610, 670, och 681 till hållplats Bogesunds gård.