Välkomna till allmänlydnadskurs

6-8 deltagare.

Förkunskaper För hundägare med hundar från 4 månader, inga förkunskaper krävs för denna kurs. Hunden ska dock vara vaccinerad enligt SKKs riktlinjer.
Kursbeskrivning Teori varvas med praktiska övningar, varje ekipage utifrån sina grunder och förutsättningar/önskemål. Vi kommer arbeta utifrån Svenska Brukshundklubbens Allmänlydnadspasset med vikt på hantering, kontakt, gå fint vid sidan, passivitet och inkallning. Samt med belöningstekniker och en inblick i relationsmodellen utifrån den kurslitteratur som ingår i kursen.

Målet är att få insikt om de ansvar/skyldigheter vi har som djurägare, men även hundens behov/omvårdnad och hur vi lär in vardagslydnad för ett trevligt hundägarskap.

12 studietimmar på 45 minuter praktik/teori med instruktör fördelat på 4 träffar.

8-10 timmar praktik/teori egenträning, träna hemma på det som vi gått igenom på kursträffen.

Föreslagen kurslitteratur är ”Bra relation: om samspelet mellan människa och hund med TSB modellen”, av Kent Svartberg (ISBIN 9789197815826).
Kurslitteraturen är fristående och helt valfri för en fördjupning och ett verktyg för den som vill. Kursen går lika bra att följa utan litteratur.

Instruktör Madelene Arvidsson
Läs presentation av Madelene här.
Datum Kursen är på 4 gånger:
Lördag 1/9 kl. 9.00-11.15
Söndag 2/9 kl. 9.00-11.15
Lördag 8/9 kl. 9.00-11.15
Söndag 9/9 kl. 9.00-11.15
Kursavgift 2 100 kr + medlemskap.
Medlemskap För att gå kurser hos Vallentuna Brukshundklubb behöver du vara medlem hos oss.

Läs mer om medlemskapet och bli medlem här.

Kursanmälan Anmäl dig här (länk till Studiefrämjandet)

Vv. läs anmälnings- och betalningsvillkoren som finns på anmälningssidan. Vi har 10 dagars betalningsvillkor för att säkerställa att vi fyller våra kurser.

Sista anmälningsdag 2018-08-01