Välkomna till kurs för hundintresserade juniorer

Max 14 deltagare.

Förkunskaper För Juniorer 11-16 år med hundar från 4 månader, inga förkunskaper krävs för denna kurs. Hunden ska dock vara vaccinerad enligt SKKs riktlinjer.
Kursbeskrivning Juniorerna tillsammans med sina hundar kommer få känslan av att utvecklas som ekipage tillsammans. Allt anpassat efter egen förmåga.

Teori varvas med praktiska övningar, varje ekipage utifrån sina grunder och förutsättningar/önskemål. Tillfällena är uppdelade i Rallylydnad, Agility, Specialsök och Lydnad.

Tillfälle 1-8: 4 tillfällen Rallylydnad och 4 tillfällen Agility

Tillfälle 9-12: 2 tillfällen Lydnad och 2 tillfällen Specialsök

Tillfälle 13: Avslutning

Det är inte möjligt att anmäla sig till enskild gren, denna grupp ges som terminskurs, då tanken även är att skapa sig sociala kontakter/träningskompisar att utvecklas tillsammans med i sitt gemensamma intresse och ålder.

Instruktör Madelene Arvidsson
Läs presentation av Madelene här.Madelene får hjälp av olika specialinstruktörer vid varje tillfälle – se alla våra instruktörer här.
Datum Kursen är på 13 timmar uppdelad på 13 tisdagar med start
2018-09-04 till och med 2018-12-04.Uppehåll på tisdagen på höstlovet, vecka 44, 2018-10-30.
Tid Kl. 19-20
Kursavgift 2 275 kr + medlemskap för en förälder.
Medlemskap För att gå kurser hos Vallentuna Brukshundklubb behöver du vara medlem hos oss.

Läs mer om medlemskapet och bli medlem här.

Kursanmälan Anmäl dig här (länk till Studiefrämjandet)
Skriv in barnets personnummer i fältet för Personnummer.Skriv in personnumret för förälder som är medlem i fältet Meddelande.
Sista anmälningsdag 2018-08-15