Kurs

Välkomna till kurs i att träna inför tävling i tävlingslydnad

6 deltagare.

Förkunskaper Kursen riktar sig till dig som redan vågat dig ut på tävlingsbanan men som känner att du behöver jobba mer med helheten och att bli säker på att träna inför tävling.
Kursbeskrivning Hur gör jag för att få hunden att hålla ett helt program? Hur säkerhetsställer jag moment och vilket sätt är det bästa för oss som ekipage att ladda upp inför en tävling?

I två hela dagar nördar vi ner oss i de olika delarna som krävs för att lyckas på tävling och jobbar helhet/kedjor där du får verktyg så att du och din hund med bästa förutsättningarna kan lyckas som team på tävlingsplanen.

Tillfälle 1: Teori – Power Point och gruppövningar där vi pratar om och jobbar med tanke på att lyckas på tävling.

Tillfälle 2: Praktisk träning – helhet och kedjor/banträning. Uppvärmning, belöning, aktivitetsnivå, etc.

Tillfälle 3: Praktisk träning – helhet och kedjor/banträning. Uppvärmning, belöning, aktivitetsnivå, etc.

Instruktör Camilla Grip
Läs presentation av Camilla här.
Datum och tid Kursen är 18 studietimmar uppdelad på 2 gånger plus en föreläsning:
Onsdag 29/8 kl. 19-21 – gratis föreläsning för klubbens medlemmar och obligatorisk för dig som går kursen
Torsdag 30/8 kl. 8.30-15.15
Fredag 31/8 kl. 8.30-15.15
Kursavgift 3 600 kr + medlemskap.
Medlemskap För att gå kurser hos Vallentuna Brukshundklubb behöver du vara medlem hos oss.

Läs mer om medlemskapet och bli medlem här.

Kursanmälan Anmäl dig här (länk till Studiefrämjandet)
Sista anmälningsdag 2018-08-01