Du visar för närvarande Medlemsmöte 3 sept med föredrag om nosarbete

Medlemsmöte 3 sept med föredrag om nosarbete

Välkomna till medlemsmöte 3 sept kl 19-21 med föredrag om hundens nosarbete av Siw Rüden.

Föreläsningens fokus är hur vittringen påverkas av vindstyrkor, värme, regn, sol, kyla, terräng på doftgömmor som är placerade oåtkomligt, på 120-180 cm höjd eller i marknivå. Hur påverkas hundens arbete?

Vad behöver du som förare känna till för att kunna förstå din hunds arbetssätt. Hur kommer det sig att det blir missförstånd mellan hund och förare ju mer man tränar.
Hur ska du som förare träna vidare för att få fokus på rätt träning.

Föreläsare Siw Ruden har 16 års erfarenhet från Försvarets Hundtjänstenhet med olika preparatsökhundar. Hon har dömt och haft utbildningar inom NoseWork sedan 2014. Inom SBK är Siw lärare i specialsök och hon har utbildat ett 40 tal instruktörer i specialsök.