Du visar för närvarande Grönt kort-kurs i Draghundssport

Grönt kort-kurs i Draghundssport

CHANSEN ÄR HÄR!
GRÖNT Kortkurs i Draghundssport på VaBK 22-23/3-2019
Pris 450kr per ekipage ALLA är välkomna att gå medlem/ icke medlem, åldersgräns på föraren är från 15 å
r.
Vallentuna Brukshundklubb har möjligheten att erbjuda Grönt kortkurs med grymma Amanda Gardelin, vilket vi är stolta över!

Canicross, eller barmarksdrag växer så det knakar. Det är verkligen inte konstigt. Har man en gång testat att på riktigt springa med sin hund i drag då förstår man glädjen och den sköna känslan när man både själv och hunden intar slagsida i soffan efteråt. För att utöva drag med sin hund är det verkligen viktigt att veta vad man gör, annars är skaderisken stor. För att lära sig det och för att få det GRÖNA Kortet som krävs för att få tävla finns nu den kursen på VaBK en helg i Mars.

• Fredag 22/3 18-20.30
    • Vallentuna Brukshundklubbs Klubbstuga (Hundar ej med).
    • Teori
  • Lördag 23/3 10-16
    • Vallentuna Brukshundklubbs Klubbstuga
    • Hundarna med teori samt praktiskt pass vid Vallentuna IP, bil för förflyttning är ett måste.

Ta med: Anteckningsblock, träningskläder, vattenflaska (klubben har ej rinnande vatten) lunch lördag, sele, lina, bälte, belöning & glatt humör.

För Godkänt kort krävs aktivt deltagande och närvaro båda dagarna.

Skriv i mejlet: namn på förare, hundens ålder/ras samt kontaktuppgifter.

Betalning sker via swish då plats är bekräftad

Platserna är begränsade och när kursen är full meddelas detta via hemsidan. Anmälan är bindande. I samband med tilldelad plats kommer vidare information samt länkar att läs på inför kursen.

Vid frågor kontaktar ni Madelene Arvidsson via mail eller messenger.

Varmt välkomna

Viktigt! Läs på samt skapa dig en inloggning (gratis) på: https://www.draghundsport.se/