Du visar för närvarande Välkommen på Valpkurs i mars/april

Välkommen på Valpkurs i mars/april

Välkommen på Valpkurs

Max 8 deltagare

Har du en valp just nu? Vill du lära dig hur man gör för att skapa en god kontakt med den nya familjemedlemmen?

Förkunskaper

Kursen kräver inga förkunskaper och vänder sig till dig med valp från 3 månader.

Hunden ska vara vaccinerad enligt SKK:S riktlinjer.

Kursbeskrivning

Teori varvas med praktiska övningar, varje ekipage utifrån sina grunder och förutsättningar/önskemål.

Vi kommer arbeta utifrån boken Bäst Var-Dag, med vikt på hantering, kontakt, gå fint vid sidan, passivitet och inkallning.

Dessutom med belöningstekniker och en inblick i relationsmodellen utifrån kurslitteraturen.

Kursen är på 6 gånger och börjar ons 18/3.

Kostnaden är 1 500 kr plus kostnaden för kursboken Bäst Var-Dag ca 250 kr samt att du behöver vara medlem i VaBK om du inre redan är det.

Kläder efter väder vi är ute i alla väder!

Instruktör

Kim Andersson

För mig är de viktigaste med träning och tävling att den ger oss glädje och energi, de ska vara kul at träna och tävla med sin hund.

Assistent

Sofia Österdahl

Sofia kommer från Uppsala Hundungdom och du kan läsa mer om henne här.