Du visar för närvarande Upp och hoppa!

Upp och hoppa!

Visst vill du vara med och gå/jogga/springa med din hund på distans och samtidigt delta i en utmaning mellan andra brukshundklubbar i landet med start 2/8 och som pågår i 8 veckor.

Det kostar inget mer än lite tid och svett.

Upp och hoppa – sund med hund!

Lat och skön sommar blir till en aktiv höst.

Vad ska jag göra?

Det startar den 2/8 och håller på i 8 verkor.

Varje vecka är det 2 gå-/löppass samt 1 pass med övningar för dig och din hund som kommer att läggas ut på Facebook-gruppen ”VaBK – Sund med hund”.

Varje vecka fotograferar alla deltagare sina fötter och hundens tassar efter genomförda pass och lägger upp det på sidan ”VaBK – Sund med hund” med vilken nivå man gjort.

Det finns olika nivåer från nybörjare till mera erfarna

• Grön nivå (2 km)
  • Blå nivå (5 km)
  • Röd nivå (7,5 km)
  • Svart nivå (10 km)

Vi räknar ihop antalet träningspass som VaBK-gruppen fått ihop och skickar då in vårt resultat till SBK. Pokal till vinnande klubb!

För dig som vill

Diplomering

Möjlighet till diplomering för en SBK Instruktör här på VaBK efter alla 8 veckor där du och hunden ska visa upp 6 av övningarna som varit med var. Diplomeringen kostar 150 kr/ekipage och efter godkänd diplomering får du scarf till hunden (i samma färg som er nivå) och ett diplom till dig.

Multifunktions-buff

Kan du visa att du kan gå/jogga/springa för nivån rätt distans med hjälp av exv. Runkeeper-app i telefonen så får du köpa en multifunktions-buff till dig själv för 75 kr även den i samma färg som din nivå.