Du visar för närvarande Nyheter från VaBK

Nyheter från VaBK

Nyheter från Vallentuna Brukshundklubb

Fixardag lördag 22 april

Lördag den 22 april träffas vi vid klubbstugan kl 10 för att tillsammans feja och fixa i ordning. Vi startar grillen till lunch och bjuder på korv och hamburgare.

Uppdaterade ordningsregler

Vi har uppdaterat våra ordningsregler i likhet med andra lokala brukshundklubbar med lite att tänka på vid träning hos oss bland annat för de som inte är medlem hos oss eller om ni är ett stort gäng som tänker träna. Läs mer på vår webbsida här.

Medlemsmöte torsdag 11 maj

Torsdag den 11 maj kl 19 planerar vi för ett medlemsmöte med förutom information från styrelsen också möjlighet att ställa frågor till ”Veterinären i Vallentuna”, Jerker Kihlström.

Stor tävlingshelg 20-21 maj

Vi kommer att ha tävlingar i maj.

• Lördag 20 maj Rallylydnad
  • Söndag 21 maj Lydnad

Vi behöver din hjälp som funktionär för att kunna genomföra dessa.

Man behöver inte ha tidigare erfarenhet utan vi hjälps åt och går igenom vad som görs.

Ett utmärkt tillfälle att lära sig mer om tävling. Dessutom har du som är funktionär nu även förtur till tävlingen om det blir lottning vid för många anmälda.

Anmäl dig genom att kommentera inlägget på vår Facebook-sida här eller mejla rallylydnad@vallentunabrukshundklubb.se .

Ha en fortsatt trevlig påsk och så ses vi på klubben i vårsolen!

Styrelsen

styrelsen@vallentunabrukshundklubb.se