Du visar för närvarande Valpkurs i oktober

Valpkurs i oktober

Välkommen på valpkurs

Max 12 deltagare

Har du en valp? Vill du lära dig hur man gör för att skapa en god kontakt med den nya familjemedlemmen?

Förkunskaper

Kursen kräver inga förkunskaper och vänder sig till dig med valp från 3 månader.

Hunden ska vara vaccinerad enligt SKKs riktlinjer.

Kursbeskrivning

Teori varvas med praktiska övningar, varje ekipage utifrån sina grunder och förutsättningar/önskemål.

Vi kommer arbeta utifrån boken Bäst Var-Dag som du köper själv innan kursen exempelvis här (frivilligt) , med vikt på hantering, kontakt, gå fint vid sidan, passivitet och inkallning samt med belöningstekniker och en inblick i relationsmodellen utifrån den kurslitteratur som vi arbetar med.

Kursen är på 6 gånger och börjar tis 6/10.

Kostnaden är 1 800 kr plus kostnaden för kursboken Bäst Var-Dag ca 250 kr (frivilligt) samt att du behöver vara medlem i VaBK om du inte redan är det.

Kläder efter väder vi är ute i alla väder!

Instruktörer

Sofia Österdahl

Sofia kommer från Uppsala Hundungdom och du kan läsa mer om henne här.

Kim Andersson

För mig är de viktigaste med träning och tävling att den ger oss glädje och energi, de ska vara kul at träna och tävla med sin hund.