Du visar för närvarande Lättnader i restriktionerna från 1 juni

Lättnader i restriktionerna från 1 juni

Folkhälsomyndigheten och då även Svenska Kennelklubben och Svenska Brukshundklubben lättar på restriktionerna på grund av rådande pandemi från 1 juni.

Ansvaret för att minska smittspridningen är gemensam

Varje person som avser att delta på våra aktiviteter har ett stort personligt ansvar att skydda sig själv och andra från smitta. Alla personer som känner sig sjuka, även om det bara är lätta symptom, oavsett ålder eller riskgrupp, ska stanna hemma. Handsprit samt goda möjligheter till handhygien finns på klubben.

Lättnader i restriktionerna

Både SKK och SBK jobbar på att utforma nya och justerande restriktioner som snart kommer på respektive hemsida.

Tävlingar igen!

Klart att 1 juni öppnar också prov- och tävlingsverksamhet igen!

Information om årets SM

Utifrån rapportering från möten med årets arrangörer och en genomgång av den fortsatt höga spridningen av covid-19, befintliga restriktioner, rekommendationer och allmänna råd, finns inte tillräckliga möjligheter att genomföra alla mästerskap under 2021.