Du visar för närvarande Kommande kurser 2022

Kommande kurser 2022

Utomhussäsongen 2021 går mot sitt slut och så även våra kurser. Vallentuna Brukshundklubb tackar alla kursdeltagare under året för ert engagemang och ett glatt humör.

Få kurser under vintern för vår del som vi mestadels är utomhus, men möjligen ett par kurser som lämpar sig för att vara inomhus som Nosework eller Trickskurs.

Håll utkik på här på webbsidan, på facebook-sidan eller i Instagram där vi lägger ut info när det blir klart att anmäla sig till en kurs.

Men, vad svårt – vilken kurs ska jag välja?

Därför planerar vi att starta upp vårsäsongen med en prova-på dag i mitten av mars med olika stationer som rallylydnad, tricks, nosework osv.

Kurser möjliga under vintern och även till våren

Nosework

I Nosework får hunden använda luktsinnet, och söka efter specifika dofter som vi lär in.

Kursen ger en introduktion till Nosework och går igenom grunderna som alla behöver för att komma igång.

Kursen kräver inga förkumskaper.

Trickskurs

Träna trick bygger upp samarbetet medllan dig och din hund. Vi lär hundarna tricks som snurra, buga, slalom, gå runt och olika tasstrick.

Anna Hagberg

Jag har haft hund sen 1994. Nu har familjen tre hundar, två cattle dog och en australisk terrier, som alla tävlar i rallylydnad och lydnad.

Kurser möjliga till våren

Valpkurser

Valp runt ben

Har du en valp? Vill du lära dig hur man gör för att skapa en god kontakt med den nya familjemedlemmen?

Kursen kräver inga förkunskaper och vänder sig till dig med valp från 3 månader.

Kim Andersson

För mig är de viktigaste med träning och tävling att den ger oss glädje och energi, de ska vara kul at träna och tävla med sin hund.

Allmänlydnadskurser

Vi lär in vardagslydnad för ett trevligare hundägarskap utifrån SBKs Allmänlydnadspass.

Vi önskar att du och din hund har gått någon form av valpkurs.

Kim Andersson

Bästa starten

På den här kursen vill vi träna fram en hund som kan prestera på tävling år efter år. Vi fokuserar på tre områden; – engagemang, tävlingsträning och moment!

Kursen är för alla er som verkligen vill tävla eller som redan tävlar.

Rallylydnad

Rallylydnad är en sport som passar alla, både för dig som vill komma igång och tävla och dig som vill få en bättre kontakt och vardagslydnad samt ha roligt med din hund.

Din hund ska kunna gå i koppel och sitt.

Göran Hagberg

Jag har hållit kurser i Rallylydnad, Allmänlydnad och Valpkurs. Tävlar i rallylydnadens mästarklass med Yep som är Rallylydnadschampion.

Hoopers

Hoopers är en hundsport där målet är att bemästra en hinderbana bestående av så kallade hoops (bågar), tunnlar, tunnor och staket utan fel.

Ett smidigt samarbete mellan förare och hund och en hög grad av skicklighet är det viktigaste.

Instruktörer

Inga färdiga instruktörer än men Annika, Kim, Göran och Anna är på gång.

Tävlingslydnad

Kursen riktar sig till dig som är i starten av tävlingslydnad och vill ha hjälp att bygga en god grund i de olika momenten.

Instruktörer

Vi kommer att ta hjälp av en extern instruktör.