Du visar för närvarande Lär dig mer om Balansboll

Balansbollskurs –
kursen är inomhus

Minst 4, max 6 deltagare

Balansbollsträning är ett roligt och enkelt sätt för både hund och ägare att träna upp styrka och kroppskontroll på!

Kursen passar både er som aldrig provat balansbollsträning innan men även er som redan tränar med balansbollar för att få nya idéer och tips.

Hunden ska kunna vara lös och arbeta runt andra ekipage.

Hunden ska vara vaccinerad enligt SKK:s riktlinjer.

Kursbeskrivning

Vi går igenom teoretiskt och praktiskt hur introduktion och träning går till och vad man bör tänka på.

Vi kommer prova olika typer av balansbollar och plattor så ni får kunskap om hur dom fungerar och gör.

Kursen är på en gång om 3 timmar söndag 5 december kl 13-16. Vi håller till inne i VaBK:s klubbstuga

Kostnaden är 450 kr plus att du behöver vara medlem i VaBK om du inte redan är det.

Instruktör

Anneli Bramstång

Anneli kommer från Aktiv Hundfys som sponsrar vår klubbs olika arrangemang och tävlingar. Du kan läsa mer om henne här.